Nowe wzory deklaracji akcyzowych

FormularzeOpracowane przez Ministerstwo Finansów nowe wzory deklaracji podatkowych dla akcyzy będą obowiązywać od listopada tego roku. Zmiany dotyczą podatku akcyzowego, informacji w składzie podatkowym, a także deklaracji odnośnie przedpłaty akcyzy.

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 17 czerwca 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzorów deklaracji podatkowych dla podatku akcyzowego, deklaracji w sprawie przedpłaty akcyzy oraz informacji o wyrobach akcyzowych w składzie podatkowym (Dz.U. nr 0 poz.728) zmienia kształt głównej deklaracji akcyzowej AKC-4/AKC-4zo i wchodzących w jej skład deklaracji.

W sumie przekształceniu ulegną następujące formularze:

• Deklaracja uproszczona nabycia wewnątrzwspólnotowego (AKC-WW)
  • Deklaracja od zakupu energii elektrycznej w obrębie wspólnoty (AKC-EN)
  • Deklaracja dla akcyzy od suszu tytoniowego (AKC-ST/AKC-STn)
  • Deklaracja dla akcyzy od dokonania zakupów wyrobów gazowych (prócz gazu służącego do napędzania silników spalinowych) dokonanych wewnątrz wspólnoty AKC-WG
  • Deklaracja w związku z przedpłatą akcyzy AKC-PA
  • Informacje o następujących produktach w składzie podatkowym: alkohol etylowy; wino, napoje fermentowane i wyroby pośrednie; piwo; paliwo silnikowe (za wyłączeniem gazu); wyroby tytoniowe; paliwa opałowe; gaz (INF-A do INF-L)

Wyroby węglowe będą miały rozliczany podatek akcyzowy już na nowych wzorach deklaracji od trzeciego kwartału tego roku.